Should You Use Net Promoter Score as a Metric?

Should You Use Net Promoter Score as a Metric?

Der Artikel br8ngt die Probleme bzw. Die Pros and Cons wunderbar auf den Punkt.

Und der Autor fasst es in meinem Sinne perfekt zusammen.

„The value of NPS may depend upon whether a manager sees it as a metric or as a system. The metric by itself has limited theoretical or empirical justification, and we see no reason to favor it over other customer satisfaction metrics or combinations of metrics. To be fair, NPS’s advocates agree that the metric itself is not what provides NPS most of its value. Reichheld and Markey themselves write: “Fight the temptation to let it [NPS] become just a score.”

Es ist e8n Anhaltspunkt, aber das ganze Kundenmanagement oder gar das ganze Unternehmen darüber zu steuern ist dann doch zu viel der Ehre. Der NPS ist einfach u nutzen, und hat isoliert eine Aussagekraft. Mehr aber eben auch nicht.

Although the simplicity of net promoter score is appealing, the metric has limited support from academics.

— Read on sloanreview.mit.edu/article/should-you-use-net-promoter-score-as-a-metric/

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.